advertisment

Thursday, 18 August 2011

komplen

tadi perodua ade kol. 

aku apa lagi, komplen la sesedap rasa. dah service teruk.kalau service elok, aku tak complaint, aku bagi complement lagi ade.tapi dia kol tu banyak tnye kepada salesman. tapi dia tanye salesman ke ape,aku komplen gak.

ni conversation yang aku ingat 

"cik,saya dari perodua, nak tanye macam feedback dengan salesman, ok ke tak? masa hari cik register dia ade bawak test drive ke tak?"

"salesman ye? hmm..tak berapa ok. test drive ade bawak"


"ape yang tak ok tu cik?"

"voucher minyak bagi 20 ringgit je.ade ke patut? walhal janji full tank. lepas tu kereta baru kuar kedai stereng dah tak betul.dah tu allignment lak takde dalam warranty.macam ni ke service perodua? lagi 1 nak tnye pasal voucher tinted. biasa bagi berapa? kenapa saya dapat 100 je, orang lain kereta sama boleh dapat 300?"

"yang tu memang depends dengan salesman cik, yang pasal voucher minyak nanti saya tanya balik salesman cik, dia janji full tank ye. so overall cik puas ati ke tak dengan salesman ni?"

"emmm..ade puas ati, ade tak puas ati"

"lagi satu, masa lepas dapat kereta dia ada kol tak follow up dengan cik pasal keta?"

" TAKDE. saya yang kol die lg ade la.tanye pasal stereng tu"


"so lepas pada tu memang dia takde kol ke cik untuk follow up?"


"TAKDE"

"takpe ni saya recordkan, nanti saya akan tanye salesman tu balik. nanti team lain akan call cik balik untuk feedback. nanti cik boleh bagi rate dari 1 hingga 10 untuk salesman tu. kalau puas ati bole bagi 9 ke 10"


"ape die? boleh ulang macam mana rate tu?"

"nanti team (aku tak ingat ) akan tanye berapa rate cik nak bagi untuk salesman ni. 9 dan 10 saja lulus. kalau 8 ke bawah dah dikira fail"


"emmm ok"



           -----------------------------------------------------------





korang rasa aku nak bagi berapa? tu aku tak sebut lagi pasal smart tag aku dia tak bagi lagi.


ko tengok pasal voucher sudah? dia cakap depends kat salesman. so dia memang bagi aku 100 je. apsal salesman lain boleh bagi 300 punye voucher? kenapa? kenapa? kalau tak duit tu nak masuk poket dia.


masa awal-awal ktorg pilih dia,sebab die nampak macam sempoi je. macam ikhlas. tu orang cakap don't judge a book by its cover. kalau korang nak kata aku berkira kan smart tag tu, kata lah. tapi aku peduli ape. smart tag mahal kot. mahal la untuk aku. buat apa beli kalau boleh dapat free. duit 100 tu baik aku guna untuk topup touchngo je nanti, boleh balik raya. dengan tinted pon aku buat tinted yang paling murah je dalam kedai tu sebab voucher aku 100 je. kalau 300, aku rasa sejuk kete aku tak payah pasang aircond dah.


lagi satu, sebab orang dah janji. masa time aku setuju nak beli kereta dengan dia,kemain hepi. siap cakap "ape lagi nak? cakap, cakap"

aku bagi je la list aku nak. tak banyak pon, dan dia sendiri setuju nak bagi semua benda tu. aku rasa kalau beli dengan dealer, lebih pada tu die bole bagi. sebab ape? sebab dia appreciate customer. ni aku pegi HQ, salesman pon HQ, bukan dealer perodua.

kalau rasa tak boleh bagi, cakap je tak boleh. aku boleh cari salesman lain yang nak bagi aku semua tu. bersepah lagi salesman dalam tu. 


kalau salesman lain pon sama aku tak tau lah.




so rasa-rasa berapa rate aku patut bagi? hmmm



11 comments:

Farahin Ahmad said...

bagi bawah lapan la cik asamjeruk...mane boleh gini..haihhh =.=

cik asam jeruk said...

farahin: mekasih kerana memahami cikasamjeruk..terharu mak..sobs2. tadi masa org tu kol cikasamjeruk dok terpiki 5 je.average sudey..hahaha :P

Reflisia said...

ish tak baik tau buat janji palsu camtue...kalau i pun hangin!

Ayna said...

huhu kesian.

kalau unna kena mcm ni, tak suka jugak! hmm

ikut cikasamjeruk nak bg berapa. kdg2 kene bg pengajaran kan. huhu

cik asam jeruk said...

reflisia: kan.klo xnk bg, jangan berjanji.

unna: betul2. kena bg pengajaran. jaga dia! grrrr

NM02 said...

bila dah tiba time utk servis, jgn pegi kat dorang, servis aje kat kedai biasa. dorg bukan servis betul2 pun

cik asam jeruk said...

NM02:alamak kak, sy baru nak 1st serbis ni.ade 3kali free serbis..kene g dulu..kekee.tp jangan risau.complain tetap compliant. ni ngah karang ayat nk email kt perodua..kekeke

dya-aman said...

aritu dia kate smart tag kan?..apsal ckp cm keling ckp touch n go lak..tng bek bli sendiri je..hape la..buat org marah je..nk raye, mmg la nk raye..alasan je dia ni kan..rase cm nk hempuk je..

aku pon hot kot..tgk cara cm sempoi..ingt boleh la kautim.ni complicated lak

xpe..karang ayat cun2..perodua dah tau xpela..bgs da complain..bg je 8..

cik asam jeruk said...

dya-aman: ko tolong hempuk kan boleh? ko tau lepas perodua kol, 10minit pas tu aku msg die ckp senin nk p servis, bole g amik skali smart tag.

die tak reply ko! aku rasa org perodua tu dah cakap ngn die pasal aku complaint kot.

aku nak tengok kalau tak dapat gak smart tag aku bagi 0 je. memang aku tak puas ati.huh! murka tau nih..

dya-aman said...

bek jgn marah2 nau..nnt, by the time nk amik smart tag, ko gak yg segan..haha..yela, kot2 dia tau ko fail kan dia..cume, xptt la cara dia tu..walhal dia janji mcm2 kan..smart tag kot..sape xnak..kalo rase xboleh belikan, bg la duit ke kan..sedap ckit...

cik asam jeruk said...

dya-aman: aku msg die 2nd time cakap isnin ni nak g service, sbb msg yg 1st dia xreply. lepas tu dlm msg tu aku cakap get ready kan barang aku, kalau tak sempat beli bg cash je.

and

die reply okey...

kite tgk la nnt camne. hahahaha