advertisment

Tuesday 2 August 2011

Belagak la lu apek

pheww..baru balik dari jmpe dealer kereta. penat terkejar-kejar.
ade ke dah keluar opis, dah drive nak g bank widthdraw duit,skali purse lupe.dang!
patah balik opis.

guard dah tengok lain macam nampak aku usung purse gaya macam nk g lunch kt ayam penyet. -____-"

ni aku nak cite ape senario kat showroom td,

ade family ni,ade emak, bapak ngn anak. 
pung pang pung pang cite pasal kete.
aku tengok diorg duduk la discuss ngn sales person tu.
pastu aku curi dengar:

emak : "3.XX%? haiyo mahalnyeeww..volkswagen 0.88% saje woo" --> aku dalam ati apsal ko sibuk-sibuk nak datang sini,p la beli are you polo enough tu.
salesman: "memang la,kereta 200k memang interest rendah punya"
emak  :" mana ada 200k, seratus lebey saja"  --> walawes, 100 lebey saja tuh.g la beli 2bijik.
salesman: "yela,kete ratus2 la"  -->malas layan -_____-
emak  :" nissan pon baru 2.XX% saja ma"  --> nak je aku lempang,tu kan kete import,ni kete local memang la tak dapat. kalau dapat dah lama kot aku beli pon.

pastu aku tengok beria 3 beranak tu dok test kete tu.kete tu 7seaters, so ketiga-tiga beranak serupa jakun jgk duduk seat kt belakang skali.siap suruh salesperson tu tutup pintu lg. nasib baik tak suruh drive hantar balik umah. ko bayangkan kete dalam showroom tu,diorg naik 3 beranak dok kat seat belakang skali tu.wahahahah lawak-lawak. aku teringat ni pon nk gelak lagi.

sebab aku tak pernah jumpa lagi orang test serupa itu macam jugak.

bukan biase orang mesti akan test duduk-duduk kt seat driver. 

pastu seat co-pilot

and paling-paling seat belakang driver je.
 
ke aku je yang jakun?




apa pon tak boleh!
 

No comments: