advertisment

Friday 5 August 2011

#1 Cabaran Ramadhan 2011: Perasaan sambut Ramadhan tahun ini

sobs sobs 
saja je kan..
masuk tahun ni rasanya dah 5 tahun aku sambut Ramadhan di perantauan,dari study sampai dah kerja ni. eh jangan kata puasa, Raya pon penah di perantauan. kalau perantauan tu dari london ke frankfurt ke,gua pe de hal, ni damansara je ponnn. tu first and last. lain entry ada masa aku cite.

perasaan aku sambut Ramadhan tahun ni?
terus terang aku cakap, aku tak rasa lagi feel tu. sebab aku kan tak pose lg..heee *blush*

dia akan feel kalau hari 1st buka pose, makanan, murtabak, ikan bakar dan segala mak nenek tersedia atas meja untuk diterkam oleh ahli-ahli keluarga yang rakus. tapi jauh di sudut hati, syahdu la jugak.

kalau korang perasan tahun ni sangat panas kan,kat status fesbuk tayah cakap sume dah carut-carut dah tak leh tido sebab panas and kalau korang perasaan gak, malam sebelum 1 Ramadhan cuaca sangat lah nyaman, sejuk. dia macam mendung tak mendung, hujan tak hujan, tapi memang nyaman lah. ni aku cerita kt kl, aku tak tau tempat lain sama ke tak. kalau tak, banyak dosa tu..aiyok?

tengok kan aku dah perasan takde dosa ni.tanya aku lg bab perasaan.

baik aku stop sebelom aku buat dosa lagi.




selamat berbuka untuk yang berpuasa!


No comments: