advertisment

Saturday 30 July 2011

MFC vs KFC mana satu kau pilih?

ala LV pon orang imitate, lagikan pulak ayam.
korang penah dengar RFC? Radix Fried Chicken - ni aku rasa belah-belah utara je ada
Kelantan Fried Chicken pon ada.
MFC adalah MUZDALFA FRIED CHICKEN

banyak kali dah lalu kedai ni,bila lalu tengok orang penuh je sentiasa. pelik dalam hati. jarang ada kedai melayu yang jual makanan segera semaju begini.pastu si mok dapat info dari kawan dia kedai ni memang sedap. oo patut lah ramai.

so jumaat pas balik kerja, aku ngn mok nak g jemput hosmet mok yang baru balik dari medan si tony fernandez aku bg nama. so tony sebagai tanda penghargaan nak belanja makan.
sebenarnya sebelom g amik tony fernandez, aku ngn mok dah melahap dah nasi goreng sorang sepinggan, tapi dasar pelahap tak reti nak tolak rezeki, ktorg layankan aje.

not bad lah kedai dia.cher tengok ni. kfc tengok ni mau mintak sign.

dia macam ala2 kfc gak,ade set 2 ketul, 3 ketul ala-ala dinner plate. ni mok ngn tony fenandez amik dinner set, 3 ketul original, 3 ketul spicy. pastu dia bg bun and coleslaw.coleslaw dia sedap,tak kedekut mayonis macam kfc.tp bagi aku,aku suke lagi bun kfc. mebi sebab da sebati dari kecik kot. ayam dia sedappp,tp aku lg prefer ayam goreng mekdi.sbb aku kuat pedas,lagi pedas benda tu, lagi aku ketagih.so kalau MFC ni leh buat ayam yang bole lawan ayam goreng spicy mcd,boleh lah siap sedia red carpet kot, slalu lah aku datang situ nanti (time berduit je la tapinye).

aku sebenarnya dah kenyang.tp aku ada perangai pantang orang nk belanja,aku kenyang mana pon aku nak gak perabih duit orang tu..muaahahah gelak syaitonn. bukan senang nak makan pree hehehe.aku order pizza, hawaiian delight. ermmm memang pizza melayu. bagi aku bese-bese je. aku lagi suka dominos pizza.tapi yang ni cheesseee ni memang humangaihhh..bertambah babat aku.

orang tamak selalu rugi, macam aku dengan pizza aku. dah kedengki nak order gak,tengok la kesudahan aku makan toping je hihi *sambil kuis2 kaki meja* tapiii aku tak membazir. si mok kan tangki besar,crust aku ni dia bantai gak.

environment kat sini boleh dikatakan cosy jugak. aku tengok banyak family datang, yang tua yang muda. tapi kenapa dalam gambar tak mencerminkan suasana? dah tu aku segan la time pakcik-makcik tu makan aku nak snap,aku rasa time aku snap ni 1 famili ni g basuh tangan ke solat, sebab alih-alih aku pandang tengah makan, alih2 time aku snap ni dia takde, alih-alih aku abes snap segerombolan datang balik.

selain toilet, macam fast food restaurant lain,ade permainan utk kanak-kanak. aku ni jurufoto tak bertauliah, aku masih blogger baru nak up,nak amik gambo pon takot2,sudahnya separuh je gambo gelongsor masuk,yang lebeh-lebehnya bontot budak ni.aip ape ke besar bontot kau budak. oh ya ada surau tau kat sini. kalau nak datang time magrib2, takde mak panggil balik sebab ade hantu setan bagai, p la semayang magrib kat sini.

total rm42.70. pizza 9" rm16.90, tak baloi aku rasa.kalau dominos leh dapat rm30 untuk 2 regular. yang set 3ketul ayam rm12.90 1 set. ok la kan.ayam dia rasa ayam goreng melayu.bole lawan kfc gak.yang ni je aku recommend. make sure hamik spicy tau.



p/s : aku nnt MUFC. tapi bukan jual ayam goreng, aku jual jersi MU la.

No comments: