advertisment

Wednesday 2 May 2012

perodua service centre yang teruk! kan dah kena dengan aku sedas..dont mess with me grrrrr


*angry mood*

lepas satu bala, satu bala datang dengan perodua ni. tak menyenangkan customer lansung. kereta nak jual mahal tak setaraf dengan servis yang diberi.



nak dijadikan cerita, kereta aku masa baru beli, baru sebulan pakai ni, servis pertama pon belom,kire masih dara kereta aku, bumper belakang dah tertanggal. boleh? ko pakai gam UHU je ke tampal bumper tu?



tak pe aku report, 2minggu die dah kol untuk fix. aku ingatkan ape la sangat yang sampai kena tggu 2minggu, rupenye tampal balik bumper aku dengan double sided tape je. ok takpe,mak jemah tak kisah asalkan bumper aku tak tertanggal sudah.



tapi biasa lahhhh, tak sampai sebulan, tanggal balik bumper aku. tak sampai 6 bulan aku pakai kereta tu, aku beli kereta baru ke kereta ape ni? i know nothing is perfect, tapi baru 6 bulan pakai 2kali tertanggal ko nak cakap kualiti sangat ke product ko tu? ko tak marah benda baru beli dah rosak sana sini? aku marah.



bila dah report, aku tunggu 2minggu, tak call lagi. 3-4 kali aku suruh mok call, dia tak angkat. ade skali mok tinggalkan pesan kt receptionist tu, then baru die call balik cakap da buat report? baru ni ko nak buat report. yang masa orang berbuih-buih call tu ko buat ape? kira bulu?



lepas tu senyap. dah dekat 2 bulan. aku bukan ape, aku takut bumper aku tertanggal kat highway je. bukan tak boleh aku hantar kedai lain.tapi warranty aku ade lagi, harus gunakan sebaik mungkin.cakap barang baru dari plastik kan.bila kita call je, manjang tak angkat. lepas tu mintak tinggal pesan,ewah kau,macam bagus je.berkali-kali pesan non hado nye die call balik. lepas tu pagi ni aku call lagi, scene yang sama berulang lagi 



"jap ye cik, saya sambungkan kat staff tu"

"truuuuuttt...truuuuttt...truttttttttttt" x 16kali

"maaf cik, die xde kt tempat, bole bagi no kete nanti saya soh die call balik"

"takde, saya memang dah tau dia tak angkat punye. dah slalu sangat macam ni,sekarang saya nak awak sambungkan saya kat manager!"

"manager takde cik,cuti"




dan-dan la ko kan. aku geram, aku google service centre tu,jumpe email. aku email pung pang pung pang. tak sampai sejam staff dia kol balik. haaa kau. cakap pon gagap-gagap. takut pon kau. lepas aku ugut nak adu kat pihak berkuasa kan? kalau dari awal staff kau bole layan customer elok2, follow up, call back bila customer dah call tanye, paling kecik ko jawab customer call tu. bukan ko kena bayar. bil aku yang melambung call ko. kalau kata betul bumper aku jatuh tengah jalan,aku tak tunggu la,aku pegi service centre tu hempuk bumper tu kat ko.




dalam email tu aku ade tulis aku nak staff tu sendiri call aku. pompuan yang call tadi pon cakap akan suruh staff tu call aku. aku tggu ni dari tadi, phone aku tak bunyik-bunyik lagi.



dont mess with me..roarrrrr! *aksi harimau muda




 

2 comments:

Hanif said...

Hiss...ni yang marah ni...
nI yang aku malas nak beli kereta Malaysia ini...
bukan asam jeruk ajer alami macam ni..sama macam aku gak...tension...
No respect customer...
Sabar!!! jangan dihempuk anak orang tu dengan bumper....hehehehe

Support Me By Daily Voting me for Blogger Of The Year

Reflisia said...

haishhhh...stress jer rasa la! sabar yer dik..